| Hoe kunnen we kinderen met een cognitieve ontwikkelingsvoorsprong beter signaleren én van passend aanbod voorzien? |
.jpg) | Hoe kunnen we de kindportfolio’s door-ontwikkelen zodat: - deze zichtbaar maken hoe kinderen zich ontwikkelen t.o.v. zichzelf - het levende documenten zijn die ook tijdens het leerproces aanknopingspunten bieden voor gesprek - kinderen kans bieden om eigenaar te zijn van het document - ouders óók de kans krijgen te ontdekken hoe kinderen zich ontwikkelen t.o.v. de ‘normgroep’? |
 | Hoe kunnen we ervoor zorgen dat álle kinderen in ons kindcentrum zich tijdens gedurende de gehele onderwijstijd prettig en veilig voelen, zowel in hun heterogene basisgroepen, de meer homogene niveaugroepen als daarbuiten? |
.jpg) | We zijn vorig jaar in de onderbouwgroepen gaan werken vanuit de methodiek Zin in Lezen. In de bovenbouwgroepen hebben we Nieuwsbegrip losgelaten om daar rijke teksten te gaan lezen die aansluiten bij de thema’s. In de middenbouwgroepen is de afgelopen jaren gewerkt met Estafette, List, Nieuwsbegrip én Rijke Teksten. Hoe komen we tot een stevige(r) lijn/aanbod voor technisch- en begrijpend lezen; onderwijsbreed? |